måndag 11 mars 2013

Matsedeln vecka 10

Varje helg brukar jag sätta mig ner och planera maten för den kommande veckan. Vissa veckor fyller jag med rester från frysen och andra veckor fyller jag med nya recept som jag aldrig tidigare testat. Den här gågna veckan har innehållit en salig blandning av gamla välbekanta och nya spännande recept.

Måndag
Tomatsoppa med rostad vitlök










Tisdag
Fina fiskbiffar med potatis










Onsdag
Frittata - snabb pastalåda










Torsdag
Asiatisk räksoppa med chili, serverat med bananfralla










Fredag
Chili con quorn - en gammal favorit & Äppelpaj



















Lördag
Linsbullar med stuvade makaroner










Söndag
Bortbjudna på födelsedagsfirande där vi fick njuta av god persisk mat och glutenfri tårta.

/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar