måndag 25 mars 2013

Matsedel vecka 12

Den här veckan blir lite knasig eftersom att det är vecka för det persiska nyåret. En av mina bästa vänner, F, firar och även min pappas flickvän, T. På tisdag är det en fest i stil med Valborg och jag kommer troligtvis äta middag hos min vän innan vi åker in till Kungsträdgården för att fira och även möta upp min far och hans T.
På onsdag kommer jag att äta middag hemma hos F eftersom att han hävdar att det är den dagen persiskt nyår firas medan jag på fredag ska äta med min far och flera andra hemma hos T eftersom att hon hävdar att fredagen är det persiska nyåret. Så tisdag, onsdag och fredag blir det middagar borta.

Måndag
Avokadosoppa










Tisdag
Chaharshanbesouri - Ash reshteh










Onsdag
Norouz - Middag hos F










Torsdag
Avokadosoppa med räkor hos far










Fredag
Hemma sjuk - resterna av soppan

Lördag
Indisk kikärtsgryta










Söndag
Sushi










/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar