söndag 10 mars 2013

Uppföljning Quorn

Jag fick ett väldigt långt och prydligt mail tillbaka från Quorn, som jag dessvärre inte får kopiera in i något blogginlägg. Det stod lika prydligt att orden bara var för mina ögon. Men summan av det hela är att de i dagsläget inte har glutenintoleranta som målgrupp för sina produkter och inte heller rekommenderar oss att äta de eftersom att de inte kan garantera att inget gluten kommer med under tillverkligen.

De här produkterna innehåller inga tillsatser av gluten:
Quorn Bitar (varumärke & Signum  KF)
Vanliga filéer (varumärke & Signum  KF)
Stroganoff (Signum  KF)
Tikka (Signum  KF)
Pytt (varumärke & Signum  KF)

Men som sagt, de garanterar inte att inget kommer med av misstag.

Det enda med svarsmailet som jag inte var nöjd med var att jag inte fick något svar på om de har ändrat receptet nyligen och varför de inte märker produkterna när de ändrar något.

Jag har ju "tur" att även om jag får en del magproblem så är ju mitt stora problem egentligen "bara" utslag som kliar och varar, så jag tänker fortsätta att äta bitarna och filéerna i grytor emellanåt. Om jag skulle reagera igen eller reagera värre än sist så kanske jag tänker om. Det blir att välja mellan pest och kolera; jag ska egentligen inte äta sojaprodukter eftersom att det påverkar sköldkörteln då jag har hypotyreos men jag kommer nog att byta ut en Quornrätt i månaden mot en Sojarätt.

/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar