måndag 18 mars 2013

Matsedel vecka 11: 11-17 mars

Jag försöker att lägga upp veckorna såhär: måndagar äter jag soppa, tisdagar och torsdagar blir det fisk eller skaldjur, onsdagar blir det ägg- och eller ostbaserat t.ex. en låda med äggstanning eller en rätt med halloumi eller annan god ost, fredagar blir det Quorn eller Soja, lördagar linsbaserat och söndagar bönbaserat. Sen kan dagarna kastas om lite beroende på speciella önskemål från sambon eller om jag ska äta borta eller få hem folk på middag.
Den här veckan hade jag kvar ingredienser till Kikärtsgrytan som jag hade tänkt göra i söndags när vi istället gick bort på middag, så den fick byta ut tisdagens fisk-rätt. På torsdagen blir det bio med far och middag innan men eftersom att jag inte vill ta bort även den andra fiskrätten denna veckan så skjuter jag den bara till fredag. På lördag när jag och sambon äter tillsammans för första gången på hela veckan ville vi lyxa till det med hembakt pizza så den linsbaserade cowboygrytan fick flyttas till nästa vecka och veckan blir även utan Quorn. Veckan blev även utan söndagens bönor eftersom att vi på söndagen tog det lugnt och nöjde oss med veckans rester.

Till frukost brukar jag vanligtvis äta Polentagröt och ett kokt ägg. Till lunch blir det rester eller yoghurt beroende på hur dagen ser ut i övrigt.

Måndag
Örtagårdssoppa & Polentaknäcke










Tisdag
Kikärtsgryta med ris










Onsdag
Grönsaksgryta på saffransspegel med halloumi










Torsdag
Middag ute med far, sedan bio
Färska grönsaker med jordnötssås






















Fredag
Fiskgryta från medelhavet & Saffranskaka på jordgubbsspegel


















Lördag
Glutenfri pizza & Chokladkaka

















Söndag
Rester: 1/3 Pizza till mig & Fiskgryta till sambon.

/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar