fredag 8 mars 2013

Jakten på Curryblad

På torsdagen skulle jag laga Asiatisk räksoppa (recept kommer) och en av ingredienserna hette så mycket som Curryblad. Jag googlade på det och kom fram till att det verkade vara det asiatiska kökets motsvarighet till Lagerblad. I receptet skulle det vara 12-14st så jag vågade inte utesluta det nu såhär första ggn jag testar detta.
Men curryblad var lättare att säga än att hitta! Den lokala butiken med mat från olika delar av världen visade sig vara inriktad på Mellanöstern och hade inga curryblad.
Så jag googlade... Jag ringde runt till inte mindre än fyra butiker i Stockholmsområdet innan jag hittade en butik som hade det inne. Jag hittade det till slut på Taj Mahal Livs på Kammakargatan 40 i Stockholm. En påse kostade bara 19 kr.


Currybladen gav soppan en ljus, mild och riktigt god smak. Jag vågade bara ha 12 i men kan nog tänka mig att öka på lite till nästa gång.

/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar