måndag 25 mars 2013

Hemma sjuk en fredag

På fredagen skulle jag egentligen iväg till min fars särbo T och fira Nouruz för andra gången. Vi skulle äta ashe reshteh (T:s version) och sen vidare in till stan för att gå på konsert på Södra teatern. Jag hade känt mig trött/sliten hela dagen och påvägen hem till T började jag plötsligt känna mig svimfärdig. Jag kände att jag inte skulle klara av att gå ut senare och bestämde mig för att skippa allt helt och bara åka hem och vila. Jag mådde inte direkt bättre förrän nästa dag så valet var helt klart rätt.
Väl hemma igen orkade jag naturligtvis inte komma på något att laga så jag tog resterna av Avokadosoppan far och jag hade ätit dagen innan och även mer av Schärs ciabatta. Gott var det och mätt blev jag.

/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar