onsdag 3 april 2013

Omelett med färska örter

Igår, tisdag, orkade jag inte tänka ut något jätteavancerat till middag och jag var faktiskt rätt sugen på omelett så det fick bli en enkel omelett med färska örter.

Ingredienser - 1 omelett
*2 ägg
*0,5 dl vatten
*1 tsk olja
*1/2 rödlök, hackad
*färska örter, hackade

Ägg och vatten vispas medan den hackade rödlöken fräser i oljan. Ägg och vatten hälls sedan över rödlöken i stekpannan och får stekas på medelvärme medan örterna hackas.
Jag har en hel del örter i krukor i köksfönstret så jag tog 5-6 blad av vardera körvel, basilika, mynta och persilja och hackade. Sedan strödde jag örterna över omeletten innan ovansidan stelnat, när ovansidan stelnat vände jag omeletten och stekte även på den sidan.



Mums!
/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar