måndag 19 augusti 2013

Quinoaflingor från Saltå Kvarn OK för oss med celiaki



Quinoaflingorna från Saltå Kvarn ska enligt de själva vara ok för oss med celiaki. Jag är nyfiken på produkten både till müsli och till gröt men hittade först bara storpack av Biofoods Quinoaflingor i butik. Jag är den enda i mitt hushåll som äter såna här produkter så det går inte åt så mycket, i alla fall inte än, så sökandet efter en mindre förpackning förde mig till Saltå Kvarn. De har en förpackning på 250g vilket kändes lagom.

Efter att ha gått bet i mitt sökande på de två stora butikerna i min närhet (ICA Maxi och Coop Forum) och efter att ha fått ett varningens ord om eventuell risk för kontamination så ringde jag upp Saltå Kvarn och frågade om 1) produkten passade mig med glutenintolerans och 2) ifall det fanns någon återförsäljare i min närhet.
Produkten ska vara helt ok för glutenintoleranta, fick jag till svar på första frågan. På andra frågan fick jag till svar att ingen i Haninge kommun har tagit in produkten... än. Det bästa jag kunde göra om jag inte ville ta mig in till Stockholms stad var att be ICA Maxi ta in produkten eftersom att Saltå Kvarn själva kör dit produkterna och plockar upp och ner på hyllorna och att den butikens beställningar är mer lättjusterade.

Tack Saltå Kvarn för det trevliga bemötandet!
/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar